Sukutapaaminen Lappeenrannassa 5.-6.8.2017

Kesän 2017 sukutapaaminen järjestettiin Lappeenrannassa 5.-6.8.2017. Tapahtuma oli kaksipäiväinen, kuten useat aiemmatkin. Lauantaina ohjelmassa oli risteily Saimaan kanavalla ja saaristossa ja illalla halukkaat jatkoivat vielä päivällisen merkeissä ravintolalaiva Prinsessa Armadalla.

Sukutapaaminen aloitettiin risteilyllä M/S Saimaa Margaretalla. Risteilyn aluksi seilasimme Kaukaan paperitehtaan ohi Kanavansuulle, josta jatkoimme Saimaan kanavaa pitkin ensimmäiselle eli Mälkiän sululle. Mälkiän sulun pudotuskorkeus on 12,4 m, mikä on suurin kanavan sulkujen pudotuskorkeuksista. Pääsimme seuraamaan sulutusta ensin alavirtaan, minkä jälkeen käännyimme takaisin Lappeenrantaan päin ja seurasimme saman tien sulutuksen myös ylävirtaan. Sää oli risteilymme aikana sateinen, mutta rohkeimmat uskaltautuivat seuraamaan sulutuksia ulkokannelle. Kanavan jälkeen risteily jatkui Saimaan saaristossa, minkä aikana nautimme herkullisen lohikeittolounaan paikallisine leipineen ja mehuineen. Illalla osa porukasta kävi vielä jatkamassa vapaamuotoista seurustelua päivällisen merkeissä Lappeenrannan satamassa Prinsessa Armadalla.

Sunnuntai alkoi perinteisesti jumalanpalveluksella Lappeenrannan kirkossa. Tämän jälkeen siirryttiin Lappeenrannan linnoituksen Kehruuhuoneelle, jossa nautittiin aluksi yhdessä lounasta. Lounaan jälkeen sukuseuran sihteeri Markku Hynynen kertoi Hynysten sukututkimuksen uusimmat kuulumiset ja Raimo Hynynen kertoi DNA-tutkimuksen tuloksista. Varsinaisessa kokouksessa puheenjohtajana toimi Jarmo Reponen. Sukuseura päätti kutsua hallituksen esityksestä pitkäaikaiset seura-aktiivit Kaijaliisa Reunasen ja Arja Hynysen seuran kunniajäseniksi. Tämän lisäksi kokouksessa hyväksyttiin edellisen kauden toimintakertomus ja tilinpäätös sekä seuraavan kauden toimintasuunnitelma ja talousarvio jäsenmaksuineen. Jäsenmaksu päätettiin pitää edelleen 15 eurossa/vuosi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin jatkamaan Katja Hynynen ja jäseniksi Markku Hynynen, Raimo Hynynen, Marjatta Sirenius sekä uusina jäseninä Pekka Hynynen ja Risto Nieminen. Varajäseniksi valittiin jatkamaan Kaijaliisa Reunanen ja Aimo Hynynen.

Myöhemmin hallituksen järjestäytymiskokouksessa valittiin varapuheenjohtajaksi Raimo Hynynen, Sihteeriksi Markku Hynynen ja rahastonhoitajaksi Marjatta Sirenius.